Bedriftsbesøk Obron Midt AS

OBRON – Midt driver med takst, bygg og eiendomsrådgivning i Trøndelag og Møre og Romsdal.

 

 

Obron holder til i andre etasje i det som best er kjendt som det gamle bunnpris-bygget på Leira. 
Vi stakk innom på et lite førjuls besøk, å fikk en trivelig prat med daglig leder Jan Soleim. 

 

Hva er navnet på bedriften?

Obron Midt AS.
Vi er en del av Obron Gruppen som har hovedkontor her på Tustna.

 

Hvor mange ansatte er dere?

I Obron Midt er vi pr i dag 11 ansatte. I tillegg har vi 3 samarbeidspartnere
Disse jobber på Tustna, Halsa og i Trondheim.
Vi jobber med nye ting i Trondheim, som gjør at vi kan bli opptil 15 ansatte i løpet av det neste året.
I Obron gruppen er vi 30-40 ansatte til sammen, dette inkluderer kontorene på Hamar, Lillestrøm, Drammen og Ålesund.

 

Hva driver bedriften med?

Vi driver med alt innen eiendom, som takstering og kontroller.
Det eneste vi pr i dag ikke driver med er prosjektering og byggeledelse.

 

Hvor gammel er bedriften?

Obron ble etablert i 2012 som et uavhengig kontroll foretak. I tillegg drev vi taksteringsselskapet Kristiansund Takst og Eiendom As. Vi fikk så mye å gjøre i begge selskapene, at vi i 2015 bestemte oss for og fusjonere for og forenkle ting. Da bestemte vi oss for og bygge opp, slik at vi fikk et landsdekkende firma for takst og kontroll.

 

Nyheter! Skjer det noe nytt hos dere?

Vi jobber med en omstrukturering av hele Obron systemet. Det kommer til å bli endringer i løpet av de nærmeste to årene. Obron Midt, Obron Øst, Obron Sør Øst og Obron kommer til å forsvinne. Disse blir Obron Skade, Obron Bolig, Obron Næring og Obron Kontroll. Dette vil gjøre det enklere og tilknytte seg kunder nasjonalt.

 

Hva er utfordringene for bedriften?

Vi er litt redde for å vokse for fort. Jeg ønsker og ha med alle ledd i prosessen.
Bemanning er også en utfordring. Vi har 4 stykker ansatt nå som vi dekker utdanning til slik at vi skal være sikre på at vi hele tiden har nok folk.

 

Hva skal til for at du/dere melder din/deres bedrift inn i ANF?

Vi ønsker å se på hva som er positivt for oss å bli med, hvilke fordeler det kan være for vår bedrift. Det å være med i et felles skap det skjønner jeg, men hva gir det oss. Vi er ikke negative med at vi aldri skal bli med, vi får holde kontakten med dere, så får vi se hva fremtiden bringer.

 

Hva kunne du tenkt deg at ANF jobbet mer med/ blitt bedre på?

Dere må bli bedre på synlighet og få ut mere info om fordeler med og være medlem.
Legge press på kommunen for å få korrespondansen mellom fly, båt og ferge til og bli bedre er også noe dere kunne jobbet med.

 

Hvis du hadde vært ordfører i Aure for en dag og fikk bestemme en endring, hva ville du prioritert for næringslivet?

Jeg er ingen politikker, så jeg kunne ikke tenkt meg og være ordfører for en dag. Jeg sier som Nils Arne Eggen «Jeg har aldri tid og vente til at folk blir enige med meg».
Vi har det bra i Aure kommune, å jeg ser ikke noe spesielt jeg kunne fått utretta på en dag. Syns vår ordfører gjør en god jobb for kommunen vår.

 

0